Воскресная школа

Поробки для недільної школи. Різдво Богородиці.

Я проводжу практичну частину заняття в Диканської недільній школі.
На сторінках цього сайту буду ділитися з Вами моїми напрацювання і виробами з дітками для недільної школи.
В основному буду викладати відеозвіти з оглядом того як я за допомогою поробок допомагаю діткам запам’ятати теоретичну частину на наших заняттях, так що тексту буде мало, а ідей багато; )
Основна задумка на навчальний рік — щоденник недільної школи. Ми з дітьми будемо кожне заняття заповнювати одну сторінку щоденника по темі заняття. Після заняття щоденник залишається в недільній школі, по-перше, що б не було проблем з забування щоденника вдома, а по-друге в кінці року дітлахи зможуть забрати готовий щоденник додому — це буде їх перша власна книга!

Різдво Богородиці.

Треба сказати що про цю подію ви нічого не прочитаєте в Євангеліє. А якщо так, то звідки ж ми знаємо про це свято, про події пов’язані з цим святом? А ми з вами пригадуємо що є не лише Священне Писання, з якого ми дізнаємось про життя Господа, а ще є Передання.

Джерелом при створенні творів про народження Приснодіви Марії служило Святе Передання. Усна розповідь про цю подію знайшла відображення в таких апокрифічних пам’ятках як Протоєвангеліє Якова (гл. 1-7) і Євангеліє псевдо-Матвія (гл.1-4).

А так як ми цього навчального року будемо уважно вивчати Євангеліє від Луки то слід відмітити, що саме у Євангеліста Луки написаний гімн Богородиці, котрий ми часто чуємо (хто пригадає що це за рядки?):

28 Ангел, войдя к Ней, сказал: радуйся, Благодатная! Господь с Тобою; благословенна Ты между женами. 29 Она же, увидев его, смутилась от слов его и размышляла, что бы это благословенна Ты между женами, и благословен плод чрева Твоего!

Власне про саму поробку.

поробка Різдво Богородиці

Цього разу ми робили листівку котру діти забрали додому щоб подарувати своїм близьким.
На листівці зображені Іоаким та Анна, а всередині листівки ми написали вєлічаніє до свята Різдва Богородиці.
Для поробки нам знадобляться:
1. Папір білий та кольоровий з надрукованими чи намальованими сердечками.
2. Фетр. Загалом його можна замінити на кольоровий картон. З фетра ми вирізали фігурки Іоакима та Анни.
3. Кольорові олівці та фломастери.

Наше знайомство з цим православним святом почнемо розглядаючи ікону «Різдво Богородиці».

поробка Різдво Богородиці

Ми вже говорили, що кожна канонічна ікона несе в собі дуже багато інформації, так що її можна читати як книгу, якщо бути уважним до деталей.

Отже:

  • 1. Дуже дивною, мабуть, вам здається тканина яка звисає над дахами приміщень.

Як гадаєте, що це може значити? Це значить, що події які зображені на іконі відбувались в середині цієї будівлі.

  • 2. Хто всі ці люди на іконі? Найвиразніші постаті чоловіка та жінки з німбами. Як ви гадаєте хто це? Може колись ви чули про ті події.

Іоакима і Анну Господь вибрав стати прабатьками Спасителя світу. Іоаким походив з дому царя Давида, а Анна — з священицького роду. Племінниця Анни, праведна Єлизавета, стала потім матір’ю Іоанна Хрестителя і двоюрідною сестрою майбутньої Діви Марії.

  • 3. А чому Іоакима і Анну зображають з німбами? Що це значить?

Німб – символ святості.

Вони не мали дітей до глибокої старості і все життя тужили про це. Їм доводилося переносити презирство і глузування, так як в той час бездітність вважалася ганьбою. Але вони ніколи не нарікали, і тільки гаряче молилися Богу, смиренно сподіваючись на Його Волю.

  • 4. Праведний Іоаким був людиною заможною, маючи велику кількість худоби. Все життя цієї праведної подружжя, незважаючи на багатство, була пройнята духом благоговійної любові до Бога і милосердя до ближніх. За ці якості вони користувалися загальною любов’ю і повагою. Пригнічувала їх, проте, одна скорбота: вони були бездітними, що у євреїв вважалося ознакою покарання Божого. Вони невпинно просили у Бога послати їм радість в дитині, хоча вже в старості їм мало залишалося надії на це. Іоаким був особливо засмучений своїм бездітність і одного разу, приносячи свій дар Богу, він почув від когось Рувима жорсткий докір: «Навіщо ти перш інших бажаєш принести свої дари Богу? Адже ти не гідний, як безплідний! «Від великого горя праведний Іоаким віддалився в пустелю для поста і молитви.

Дізнавшись про це, праведна Анна, визнаючи себе винуватицею їх бездітність, теж засмутився і стала ще старанніше молитися Богу, щоб Він почув її і послав їй дитя. В одному з таких молитовних моментів з’явився їй ангел Господній і сказав: «Твоя молитва почута Богом, і ти зачнеш і народиш дочку благословенну, вищу за всіх земних дочок. Заради Неї благословляться всі роди земні. Назви Її Марія. «

Почувши ці радісні слова, праведна Анна поклонилась Ангелові і сказала: «Живий Господь Бог мій! Якщо у мене дійсно народиться дитя, то я віддам його Господові на служіння. Нехай воно служить Йому, вихваляючи Його ім’я на все життя! «

Той же Ангел Господній з’явився і праведному Іоакима, сказавши йому: «Бог милостиво прийняв твої молитви. Дружина твоя Анна зачне і народить дочку, про яку весь світ буде радіти. Ось і знамення вірності моїх слів: йди в Єрусалим, і там біля Золотих воріт ти зустрінеш свою дружину. «

  • 5. Фігура праведного Іоакима з’являється в творах останній третині XIII століття. Згідно етичним нормам того часу Іоаким не міг бути зображений де-небудь в центральній частині композиції: чоловік не входив на жіночу половину будинку в певні моменти. Тому він зображувався як би поза приміщенням, в дверному отворі однієї з архітектурних лаштунків (палат), або ж заглядає через віконце.

У XVIII столітті, коли багато російські майстри орієнтуються на західноєвропейські зразки, а строгі обмеження в сімейному побуті відходять у минуле, Іоакима починають зображати стоїть або сидить недалеко від ложа Анни.

  • 6. На іконографії ранніх ізводів праведна Анна напівлежить або сидить на високому ложі, її зображення більше за інших; її чекають дружини з дарами, перед нею знаходиться повитуха і служниці, які омивають Богоотроковицю в купелі або вже підносять Її матері, нерідко присутній і Діва Марія в колисці.

Анна вдягнена в красний омофор – символ земного початку, народження земної дівчинки.

  • 7. Слід зазначити, що одна з ідей даної іконографії — народження дитини — має в своєму розпорядженні до зображення побутових подробиць. Наприклад, служниця перед тим, як він обмити Немовля Марію, перевіряє рукою температуру води, як це роблять і сучасні жінки.
  • 8. Святу Анну чекають дружини з дарами, а перед її ложем зображуються повитуха і служниці, які омивають Богородицю в купелі.
  • 9. Дружини дарують сосуди, бо Богородиця стане сосудом для Господа. Прийшов час народитися найдосконалішій жінці з усіх людей, яка вмістить Невмістимого.

Нагадаю, що кожну сторінку на наших уроках для недільної школи ми нумеруем церковнослов’янською цифрою.
Інші заняття і вироби для недільної школи ви знайдете якщо перейдете за ПОСИЛАННЯМ.

рассказать друзьям и получить подарок

Поделиться в соц. сетях

Опубликовать в Одноклассники
Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в Мой Мир
Опубликовать в LiveJournal

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Можно использовать следующие HTML-теги и атрибуты: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>